Yrkesringen

Här köper du
Föreningens yrkesring för Församlingspedagoger.

Yrkesringen är en slät ring med en nedsänkt ICHTYS-symbol (grekiskans ord för fisk).
Symboliskt laddad och i sitt utförande tidlös. Inuti ringen graveras ditt namn och examensår in.

Du beställer yrkesringen genom vår egen beställningsblankett: | Klicka här |

METOD 1
Bind en tråd runt det finger Ni vill mäta. Bind inte för hårt och mät därefter trådens längd i mm. Trådens längd motsvarar Er storlek efter invändig omkrets. (avrunda alltid uppåt)

METOD 2
Ta en befintlig ring Ni har hemma som passar och mät ringens invändiga omkrets med ett måttband. Den invändiga omkretsen motsvarar Er storlek efter invändig omkrets. (avrunda alltid uppåt)

METOD 3
Gå till en guldbutik/guldsmed och be om att få Er storlek uppmätt.

Priser
De priser som står här nedan är ett riktpris och eftersom guld, palladium och silverpriserna varierar kraftigt i dagsläget kan vi inte sätta ett exakt pris för våra yrkesringar utan du behöver ta kontakt med Lisa Gertsson AB för rätt priser.

Silverring för 1500 kr + frakt
Palladiumring för 4700 kr + frakt
18K rödguldring för 8500 kr + frakt
18K Vitguldring för 9500kr + frakt

Yrkesringen är ett samarbete mellan Yrkesföreningen Församlingspedagoger i Svenska kyrkan och Lisa Gertsson AB i Falköping.